10 دلیل شکست بازاریابی محتوایی و معرفی و بررسی آنها

10 دلیل شکست بازاریابی محتوایی را که می بایست در بازاریابی محتوایی رعایت شوند تا در بازاریابی محتوایی بتوانید نسبت به رقبا موفق باشید را در این مقاله معرفی و بررسی کرده ایم.

 

10 دلیل شکست بازاریابی محتوایی

 

  1. از ابتدا تعریف مشخصی از موفقیت برنامه بازاریابی محتوایی وجود نداشته باشد.

با توجه به تحقیقی که در سال 2016 در آمریکا انجام شد، 34 درصد از بازاریان کسب و کارهای تجاری و 31 درصد از بازاریابان محصولات نهایی درک روششنی از ابتدا در رابطه با اهداف نهایی خود از بازاریابی محتوایی ندارند.

همچنین در تحقیقی که در سال 2018 و در آمریکا انجام شدف 47 درصد از بازاریابان محصولات نهایی و 54 درصد از بازاریابان محصولات تجاری، بیان می کردند که شاخص های مشخصی برای اندازه گیری اهداف بازاریابی محتوایی وجود

ندارد.

اگر نتوان میزان موفقیت در بازاریابی محتوایی را اندازه گیری کنیم، نمی توان اقدامات اصلاحی در راستای اهداف انجام داد.

 

  1. برای تمام مخاطبان محتوا تولید نکرده باشیم.

در صورتی که محتوا برای مخاطبان در تمامی بخش های قیف مخاطبان تولید نشود، برنامه بازاریابی محتوایی با شکست مواجه خواهد شد. برای موفقیت برنامه های بازاریابی محتوایی ،

برای مشتریانی که تازه با برند آشنا شده اند، مشتریانی که میانه مسیر هستند و برای مشتریانی که در حال تصمیم گیری برای خرید هستند و … محتوا تولید کرد.

بهترین روش آن است که حتی برای مشتریانی که دیگر خرید ندارند، محتوا تولید کرد. این کار باعث می شود که درصدی از آن ها بازگردند.

نمودار زیر ابزارهای مناسب بازاریابی محتوایی را با توجه به مرحله خرید مشتریان نشان می دهد:

 

  1. زمان کافی برای به نتیجه رسیدن بازاریابی دیجیتال صرف نشود.

بازاریابی محتوا حداقل شش ماه برای به نتیجه رسیدن زمان نیاز دارد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب 12 ماه زمان نیاز است.

 

  1. بازاریابی محتوایی با سئو همراه نباشد

شاخص های مختلفی برای بررسی موفقیت بازاریابی محتوایی وجود دارد و ترافیک و تعداد بازدید وب سایت از مهمترین این شاخص ها است. برای بهبود این شاخص نیاز است که در رتبه جستجوی وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود داد.

 

  1. فرآیندهای هدایت شوند برای محتوا ساخته نشده است.

بازاریابی محتوا زمانی به شکل مناسب عمل می کند که دارای فرآیندهای هدایت شونده باشد. از جمله هایی مانند “اگر پیام مورد پسند شما هست، کتاب الکترونیک ما درباره …. را دریافت کنید”، “اگر پیام ما مورد پسند شماست، ما را به صورت آنلاین دنبال کنید….”، باید لیستی از ایمیل های مخاطب خود داشته باشید.

 

  1. فرآیند ایجاد محتوا به هم ریخته و نامنظم باشد.

یکی از تفاوت های مهم برنامه های بازاریابی موفق و ناموفق در فرآیند منظم است. بازاریابی محتوای موفق از مدیریت پروژه در فرآیندهای خود استفاده می کند.

 

  1. تمرکز مدیریت بر بازاریابی محتوایی نباشد و جزو فعالیت های اصلی شرکت محسوب نشود.

این مورد با دلیل شکست سوم که عدم صرف زمان به میزان کافی بود، اشتراک های زیادی دارد. به پروژهای بازاریابی محتوایی باید به شکل استراتژی های بلند مدت نگاه شود.

اگر بازاریابی محتوایی به عنوان پروژه اصلی تعریف نشود، امکان دارد که زیرمجموعه پروژه دیگری آورده شود و بودجه آن مستقل نباشد و در نهایت

تمرکز از روی آن برداشته شود.

 

  1. مستند استراتژی محتوا تهیه نشده باشد.

برنامه بازاریابی محتوایی موفق باید دارای مستندهای استراتژی محتوا باشد. استراتژی محتوا باید به صورت گام به گام و کاملا برنامه ریزی شده و مشخص انجام شود.

 

  1. تعداد محتواهای نشر شده به اندازه کافی نباشد.

محتواها باید به صورت منظم و با برنامه های زمانی از پیش تعیین شده، نشر داده شوند. مشتریان باید بتوانند از زمان نشر محتوا اطمینان داشته باشند.

برای مثال در بازاریابی ایمیلی زمان مناسب برای ارسال خبرنامه هر دوهفته یکبار مناسب است. برای بررسی زمان نشر محتوا، باید زمانی را برنامه ریزی کرد که همواره در ذهن مخاطبان حضور داشت.

 

  1. محتواهای با کیفیت متوسط نشر داده شود.

نه تنها محتواهای بد بلکه محتواهای متوسط نیز برای بازاریابی محتوایی مناسب نیستند. اما چه محتواهایی خوب و عالی هستند، در زیر تعدادی از شرایط محتوای خوب بررسی می شود:

  • مخاطبان محتواها را دوست داشته باشند. محتواها با زبان و لحن مخاطبان باشند. اگر مطلب برای مخاطبان قابل فهم باشد، خیلی از ضعف ها پوشانده خواهد شد.
  • فهم محتواها آسان باشد. متن و محتواهایی که نشر داده می شود باید کاملا برای مخاطبان قابل فهم باشد و تمامی نکات آن را دریابند.
  • به مخاطبان خود بیش از آنچه مرتبط با شرکت شما می شود اطلاعات و محتوا ارائه دهید. به عبارت دیگر به مخاطبان خود تنها نفروشید بلکه آموزش دهید.
  • محتوا با فرمتی را ارائه دهید که مورد پسند مخاطبان باشد. باید بررسی شود که مخاطبان متن، ویدئو، اینفوگرافیک، محاسبات و یا مقاله را ترجیح می دهند.
  • محتواهای مفید نشر دهید. جزییاتی را ارائه دهید که به مردم کمک کند و مشکلی از آن ها را حل کند.
  • برای نشر محتوا باید ایده های مناسبی ارائه داده شود.

وب سایت کانتنتولوژی

www.contentology.ir

www.mehroz.ir

10 دلیل شکست بازاریابی محتوا یکی از مهمترین مواردی است که می بایست در بازاریابی محتوایی رعایت و انجام شود، کانتنتولوژی مفتخر است که 10 دلیل شکست بازاریابی محتوا را در بازاریابی محتوایی رعایت می کند و باعث دریافت بازخورد بهتر و جلب رضایت مشتریان محترم شده است، گروه بازاریابی محتوایی مهروز توصیه می کند در هر یک از مراحل بازاریابی محتوایی شرکت خود و پیاده سازی بازاریابی محتوایی در وب سایت خود حتما به نکاتی که در مقاله 10 دلیل شکست بازاریابی محتوا آورده ایم را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری در بازاریابی محتوایی شرکت شما داشته باشد، اکثر پروژه های بازاریابی محتوایی که با شکست مواجه می شوند یکی از دلایل شکستشان عدم رعایت نکات مقاله 10 دلیل شکست بازاریابی محتوا می باشد درنتیجه بهتر است از نکات مثبت 10 دلیل شکست بازاریابی محتوا در بازاریابی محتوایی شرکت استفاده نمایید و آنها را رعایت کنید و نکات و موارد منفی که در مقاله 10 دلیل شکست بازاریابی محتوا توصیه کرده ایم را دوری کنید تا پروژه بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید، ضمنا گروه کانتنتولوژی آمادگی اجرای پروژه بازاریابی محتوایی شرکت ها و سازمان ها را دارد و با رعایت استانداردها انجام می دهد. جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

کانتنتولوژی در شبکه های اجتماعی

@contentology.ir

@contentology_ir

کلمات کلیدی: