رسانه های اجتماعی یا Social Media و معرفی و بررسی آنها و مقایسه با شبکه های اجتماعی یا Social Networks

رسانه های اجتماعی یا Social Media ، مجموعه ای از فعالیت ها و خدمات کاربرمحور هستند که هدفشان ارتقا و بهبود محتوا از طریق کانال های رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی، خود به تنهایی ابزار مستقل نیستند بلکه قسمتی از استراتژی ای هستند که برای ایجاد ارتباط و تعامل اجتماعی بین مردم جهان که تمایل به برقراری ارتباطات غیررسمی با یکدیگر دارند تلاش می کنند.

 

رسانه های اجتماعی


رسانه های اجتماعی معمولا بصورت فصلی هستند و ممکن است در یک فصل بوجود بیایند و در فصل دیگر از بین بروند یا ضعیف تر شوند. با این حال، می توان از رسانه های اجتماعی محبوب به چند اپلیکیشن شناخته شده و پرمخاطب اشاره کرد که رقیب جدی در بازار ندارند و هر روز درحال توسعه و بروزرسانی و افزایش مخاطب هستند که مهمترین آنها عبارتند از: فیس بوک، یوتیوب، توییتر، لینکداین، پینترست و اینستاگرام.

 

نسخه توسعه یافته و پیشرفته رسانه های اجتماعی که اینترنت محور هستند یا با استفاده از اینترنت کار می کنند را شبکه های اجتماعی یا Social Networks می نامند، درواقع شبکه های اجتماعی زیرمجموعه رسانه اجتماعی هستند و هر شبکه اجتماعی را می توان یک رسانه اجتماعی نامید اما بالعکس این موضوع درست نیست زیرا ممکن است اپلیکیشنی رسانه های اجتماعی باشد اما شبکه اجتماعی نباشد.

رسانه ملی که می تواند شامل رادیو و تلویزیون باشد نیز نوعی رسانه اجتماعی می باشد. معمولا شبکه های اجتماعی در گوشی های موبایل یا تبلت، توسط اپلیکیشن های موبایلی با سیستم عامل اندروید (Android)، IOS، Windows Phone و … قابل دسترس هستند.

 

رسانه های اجتماعی، رویکردهای مختلفی دارند که می توان به شش دسته بندی ذیل تقسیم کرد:

1- شبکه محور: متمرکز بر توسعه روابط و ارتباطات بین کاربران
2- اشتراک محور: متمرکز بر اشتراک گذاری محتوا از جمله محتوای چندرسانه ای
3- انتشار محور: متمرکز بر نشر و به اشتراک گذاری اطلاعات
4- گفتگو محور: متمرکز بر گفتگو در عین ارسال موارد محتوایی دیگر
5- پیام رسان محور: متمرکز بر ارسال پیام ها با انواع قالب ها
6- همکارمحور: متمرکز بر همکاری های اجتماعی

 

رسانه های اجتماعی – Social Media

 

 

همانطورکه در تصویر بالا مشخص است، فیسبوک، یوتیوب، تویتر، لینکداین و اینستاگرام جزو 6 دسته بندی فوق می باشند و امکانات 6 دسته بندی فوق را دارا می باشند.

وب سایت کانتنتولوژی

www.contentology.ir

www.mehroz.ir

کانتنتولوژی مفتخر است که استفاده از رسانه و شبکه های اجتماعی را در بازاریابی محتوایی استفاده می کند و باعث دریافت بازخورد بهتر و جلب رضایت مشتریان محترم شده است، گروه بازاریابی محتوایی مهروز توصیه می کند در هر یک از مراحل بازاریابی محتوایی شرکت خود و پیاده سازی بازاریابی محتوایی در وب سایت خود حتما به نکاتی که در این مقاله آورده ایم را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری در بازاریابی محتوایی شرکت خود دریافت کنید، اکثر پروژه های بازاریابی محتوایی که با شکست مواجه می شوند یکی از دلایل شکستشان عدم رعایت نکات مقاله می باشد درنتیجه بهتر است از نکات مثبت ارائه شده در بازاریابی محتوایی شرکت استفاده نمایید و آنها را رعایت کنید و نکات و موارد منفی که در مقاله توصیه کرده ایم را دوری کنید تا پروژه بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید، همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی که به عنوان قسمتی از رسانه های اجتماعی می باشند و تاثیر بسیاری در بازاریابی محتوایی دارند را در برنامه خود بگذارید تا بتوانید بهترین بازخورد را از Social Networks دریافت کنید، هرچه تعداد اعضای واقعی کانال و صفحه خود را در شبکه اجتماعی بیشتر کنید میتوانید آنها را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. از نتایج مهم استفاده از شبکه اجتماعی یا رسانه های اجتماعی می توان به افزایش بازدید سایت، بازگشت مجدد مخطابین به وب سایت، افزایش نرخ کلیک و … اشاره کرد. ضمنا گروه کانتنتولوژی آمادگی اجرای پروژه بازاریابی محتوایی شرکت ها و سازمان ها را دارد و با رعایت استانداردها انجام می دهد. جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

کانتنتولوژی در شبکه های اجتماعی

@contentology.ir

@contentology.ir

@contentology_ir

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =