تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی و مرکز تمرکز، انواع محتوا و اهداف بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

Distribution of content marketing and marketing of social networks and focus centers, content types and objectives of content marketing and marketing of social networks.

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی از مهمترین سوالاتی است که برای مدیران بازاریابی و وبمستران شرکت ها بوجود می آید و ممکن است برخی افراد تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را ندانند و در کمپین بازاریابی، موفق نباشند و مسیر را اشتباه بروند.

 

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی محتوایی به طور گسترده از شبکه های اجتماعی استفاده می کند و در شبکه های اجتماعی نیز از محتوا برای رساندن پیام استفاده می شود. اگرچه آن ها همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند، اما در واقع آن ها تفاوت هایی در اهداف، فرآیندها و نقاط کانونی دارند. در ادامه تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را بررسی می کنیم.

 

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

مرکز تمرکز بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از تفاوت های بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی، مرکز تمرکز یا محلی است که بازاریابی دیجیتال روی آن اجرا می شود.
در بازاریابی شبکه های اجتماعی مرکز تمرکز فعالیت های بازاریابی بر روی شبکه های اجتماعی است. در واقع در بازاریابی شبکه های اجتماعی تمرکز فعالیت بر روی شبکه های اجتماعی ازقبیل: فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، پینترست و… می باشد.
در بازاریابی محتوایی تمرکز فعالیت ها بر روی وب سایت برند است و این که چگونه آدرس وب سایت را برند و تبدیل به رسانه کنیم. شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را در بازاریابی محتوایی ایفا می کنند، مهمترین نقش آن ها ایجاد لینک هایی به وب سایت است.

 

انواع محتوا در بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از تفاوت های بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی، نوع محتوایی است که تولید و استفاده می شود.
در شبکه های اجتماعی محتواهایی تولید می شود که متناسب با شبکه های اجتماعی است و به عبارتی شامل کلیپ های کوتاه و یا متن های با کمتر از 140 کاراکتر را شامل می شود.
اما در بازاریابی محتوایی، با توجه به اینکه مرکز تمرکز آن که وب سایت است از محتواهای بلند و طولانی تری مانند ویدئو، اینفوگرافی، کتاب های الکترونیکی، مقالات، صوت و… استفاده می شود.

 

اهداف بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

از دیگر تفاوت های بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی، اهدافی است که در کمپین بازاریابی کسب و کار مشخص می شوند و به دنبال رسیدن به آن اهداف هستیم.
بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی برای اهداف مختلفی می توانند به کار برده شوند.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای دو هدف اصلی استفاده می شود:

1- برای برندسازی و شناساندن نام تجاری کسب و کار یا برند به مخاطبان در شبکه های اجتماعی و بحث و گفتگو در رابطه با برند.
2- برای ارتباط و رضایت مشتریان، برندها می توانند از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و پاسخگویی به سوالات آن ها استفاده کنند.

 

با توجه به این که تمرکز بازاریابی محتوایی بر روی وب سایت است، اهداف بازاریابی محتوایی عبارتند از:

1- افزایش بازدید و مخاطب وب سایت است که با اجرای کمپین بازاریابی محتوایی خوب و مهمتر از آن سئوی وب سایت و مقالات منتشر شده در وب سایت به دست می آید.
2- ساخت و توسعه محتواهایی است که بتوان با استفاده از آن ها وب سایت را توسعه داده و از طریق آن ارتباطات به نحوی پیش برده شوند که در نهایت منجر به فروش گردند.

 

ارزیابی بازاریابی آنلاین

نیاز است که به بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی به عنوان دو مقوله کاملا مستقل از هم نگاه نشود. هردو به عنوان بخش هایی از کل فعالیت های بازاریابی است که مجموعه فعالیت ها در نهایت با یکدیگر ارزیابی خواهند شد. اینترنت انقلابی در فعالیت های بازاریابی ایجاد کرده که باعث شده بدون اینکه نیاز به رسانه ای باشد بتوان به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط بود.

وب سایت کانتنتولوژی

www.contentology.ir

www.mehroz.ir

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین مواردی است که می بایست در بازاریابی محتوایی رعایت و انجام شود، کانتنتولوژی مفتخر است که تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را در بازاریابی محتوایی رعایت می کند و باعث دریافت بازخورد بهتر و جلب رضایت مشتریان محترم شده است، گروه بازاریابی محتوایی مهروز توصیه می کند در هر یک از مراحل بازاریابی محتوایی شرکت خود و پیاده سازی بازاریابی محتوایی در وب سایت خود حتما به نکاتی که در مقاله تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی آورده ایم را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری در بازاریابی محتوایی شرکت شما داشته باشد، اکثر پروژه های بازاریابی محتوایی که با شکست مواجه می شوند یکی از دلایل شکستشان عدم رعایت نکات مقاله تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد درنتیجه بهتر است از نکات مثبت تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوایی شرکت استفاده نمایید و آنها را رعایت کنید و نکات و موارد منفی که در مقاله تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی توصیه کرده ایم را دوری کنید تا پروژه بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید، ضمنا گروه کانتنتولوژی آمادگی اجرای پروژه بازاریابی محتوایی شرکت ها و سازمان ها را دارد و با رعایت استانداردها انجام می دهد. جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

کانتنتولوژی در شبکه های اجتماعی

@contentology.ir

@contentology.ir

@contentology_ir

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهار =