بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی و سوالاتی که در این زمینه مطرح می شوند

بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی می بایست برای هر پروژه بازاریابی در کسب و کارهای مختلف اجرا شوند. هنر و علم ارائه محتوای مناسب به مشتری مناسب، در زمان مناسب و از طریق کانال مناسب، بازاریابی مفهومی می باشد. بازاریابی مفهومی چیزی بیش از تولید محتواست. بازاریابی مفهومی به دنبال تولید محتوای ارزشمند آموزشی و مفید برای بازاری است که مخاطبان در آن به خوبی شناسایی شده اند.

 

تفاوت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی

ارتباط بین تکنولوژی هوشمند و بازاریابی مفهومی اهمیت زیادی دارد، زیرا تکنولوژی های تعاملی با جمع آوری داده ها، قادر به ارائه گزارش و دسته بندی نیازهای انسان ها است و براساس همین اطلاعات، محتوای تولیدشده دسته بندی و با هدف گذاری خاصی، منتشر می گردد.

 

رابطه بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی مانند اصطلاحی است که معلمین زبان انگلیسی می آورند: یادگیری یک کلمه انگلیسی در جمله بسیار راحت تر است. به این معنا که قرار دادن یک پیام در یک مفهوم باعث می شود که مشتری قادر به درک درست و صحیح تری از نقش محصولات و خدمات در زندگی خود شود. هنگامی که حجم پیام های تولیدشده بی هدف بالا می رود، میزان مشاهده پیام توسط مشتریان کم شده و مشتری نسبت به پیام بی تفاوت شده و در نتیجه پیام دیده نمی شود.

 

در بازاریابی مفهومی با 6 سوال روبرو می شویم:

چه کسی؟

مشتریان ما چه کسانی هستند که محتوای ما برای آن ها مناسب است؟ می توانیم آن ها را شناسایی کنیم؟ چه تعدادی از آن ها در دسترس هستند؟ داده ها و اطلاعات ما چقدر به روز و جدید هستند؟ داده های ما چقدر دردسترس هستند؟ می توان اطلاعات خود را تقویت کنیم که به تعداد بیشتری مشتری دسترسی داشته باشیم؟

 

چرا؟

چرا چیزی فرآهم می کنیم؟ چرا باید با شرایط و موقعیت مصرف کننده هماهنگ باشیم؟ چرا اطلاعات ما ارزشمند هستند؟ چرا اطلاعات و داده های ما باعث ایجاد تمایز می شود؟ باعث ایجاد تعامل ارزشمند می شود؟ چه عناصری برای بررسی بهینه بودن برنامه وجود دارد؟ چرا باید بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی را اجرا کنیم؟

 

چه زمانی؟

چه زمانی باید این اطلاعات نشر داده شود؟ چه زمانی باید بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی را اجرا کنیم؟ زمان مناسب در چرخه این اطلاعات، چه زمانی است؟ آیا توانسته ایم اطلاعات را در زمان مناسب که باعث ایجاد ارزش بشود، نشر دهیم؟

 

کجا؟

کدام کانال های ارتباطی اثربخشی بیشتری دارند؟ ایمیل؟ پیام های کوتاه تلفن همراه؟ شبکه های اجتماعی؟ وب سایت ها؟ تمامی آن ها؟ کی و کجا (زمان و مکان صحیح) برای انتقال مفهوم به مشتریان اهمیت بسیاری دارد؟ بررسی کانال های متفاوت و یاپارچه سازی آن ها نقش مهمی در انتقال پیام دارد؟ کجا بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی را اجرایی کنیم؟

 

چگونه؟

پس از پاسخگویی به این 4 سوال، باید برنامه ای برای چگونگی اجرا داشته باشیم؟ چگونه بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی را اجرا کنیم؟ اما پیش از آنکه بیشتر به تشریح جزییات پرداخته شود، باید به سوال آخر نیز پاسخ داده شود.

 

هدف چیست؟

با چه هدفی این اطلاعات را نشر می دهیم؟ هدف از بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی برای موضوع و کسب و کار مدنظر چیست؟ با چه هدفی این برنامه را اجرایی می کنیم؟ مهم است که طرح کسب و کاری برای بازارایبی مفهومی داشته باشیم. به عبارت دیگر، دانش عمیقی در رابطه با صنعت، رقبا، مشتریان کلیدی، انتظارات مشتریان، کانال های ارتباطی، نوآوری ها، موقعیت کسب و کار و هر اطلاعاتی که در اجرای بهتر برنامه نیاز است. پاسخ ها مشخص کننده میزان سرمایه گذاری، زمان ورود به بازار و توانایی برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کسب و کار می باشند.

وب سایت کانتنتولوژی

www.contentology.ir

www.mehroz.ir

بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی یکی از مهمترین مواردی است که می بایست در بازاریابی محتوایی رعایت و انجام شود، کانتنتولوژی مفتخر است که بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی را در بازاریابی محتوایی رعایت می کند و باعث دریافت بازخورد بهتر و جلب رضایت مشتریان محترم شده است، گروه بازاریابی محتوایی مهروز توصیه می کند در هر یک از مراحل بازاریابی محتوایی شرکت خود و پیاده سازی بازاریابی محتوایی در وب سایت خود حتما به نکاتی که در مقاله بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی آورده ایم را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری در بازاریابی محتوایی شرکت شما داشته باشد، اکثر پروژه های بازاریابی محتوایی که با شکست مواجه می شوند یکی از دلایل شکستشان عدم رعایت نکات مقاله بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی می باشد درنتیجه بهتر است از نکات مثبت بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی در بازاریابی محتوایی شرکت استفاده نمایید و آنها را رعایت کنید و نکات و موارد منفی که در مقاله بازاریابی مفهومی و بازاریابی محتوایی توصیه کرده ایم را دوری کنید تا پروژه بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید، ضمنا گروه کانتنتولوژی آمادگی اجرای پروژه بازاریابی محتوایی شرکت ها و سازمان ها را دارد و با رعایت استانداردها انجام می دهد. جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

کانتنتولوژی در شبکه های اجتماعی

@contentology.ir

@contentology_ir

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =