استراتژی بازاریابی محتوا و معرفی مهمترین گام های استراتژی بازاریابی محتوا

Content marketing strategy and the most important steps of content marketing strategy

استراتژی بازاریابی محتوا از مهمترین اقدامات در بازاریابی محتوا می باشد در این مقاله به معرفی استراتژی بازاریابی محتوا و مهمترین گام های استراتژی بازاریابی محتوا می پردازیم. برای اجرای استراتژی بازاریابی به چندین ابزار و تاکتیک نیاز است، اما استراتژی بیش از چند فعالیت است.

 

استراتژی بازاریابی محتوا

برای اجرای درست استراتژی نیاز است که در رابطه با جنبه های مختلف تامل کرد. اجرای برنامه بازاریابی محتوا در هفت گام انجام می شود.

 

هفت گام اجرای استراتژی بازاریابی محتوا

 

تحلیل کسب و کار

بازاریابی محتوا در راستای اهداف شرکتی فعالیت می کند. درآمد و سود شرکت از طریق فروش خدمات و یا محصولات کسب می شود و برای افزایش سودآوری فروش باید افزایش یابد. یکی از هزینه های اصلی شرکت نیز هزینه های بازاریابی و فروش است و در عین حال این فعالیت باعث افزایش فروش و در نتیجه سودآوری شرکت می شود. یکی از مسائل موجود در بازاریابی مطلع کردن مشتریان در رابطه با محصول است. همچنین از اهداف بازاریابی تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل است. در بیشتر مواقع از هزینه های بازاریابی نتیجه مطلوب کسب نمی شود.

اجرای برنامه های بازاریابی محتوا با توجه به هزینه پایین آن دارای بازخورد مناسبی است و به مشتریان علاقه مند اطلاعات ارزشمندی در رابطه با محصولات و خدمات شرکت می دهد. این اطلاعات و رابطه بلند مدت با مشتریان باعث فروش محصولات و خدمات شرکت خواهد شد. بنابراین بازاریابی محتوا باعث می شود با هزینه پایین، فروش افزایش یفته و رابطه بلندمدت با مشتریان ایجاد شود.

 

محصولات/ خدمات شرکت چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا با چشم انداز محصولات و تصمیم گیری در رابطه با اینکه چگونه این استراتژی محصول و یا خط محصول را پشتیبانی می کند، انجام می شود. استراتژی برای شرکت های با یک محصول و یا خدمت ساده است و برای شرکت های با چند محصول یا خدمت اجرای استراتژی پیچیده تر است و نیاز است که بین محصولات تمرکز اسجاد کرد. پس از شناخت محصول یا خدمت باید به سوالاتی مانند ساول زیر پاسخ داده شود:

محصول/ خدمت شرکت ما: ضبط ویدئوهای بازاریابی برای پخش در رسانه های آنلاین است.

 

پیشنهاد ویژه برای فروش چیست؟

Usp چیزی است که محصول/ خدمت شما را نسبت به سایرین در این بخش از بازار متمایز می کند. این موضوع می تواند پیام اصلی تبلیغات شما باشد. usp مزایای زیادی برای ضبط ویدئوهای تبلیغاتی دارد.

 

مشتریان چگونه از محصول/ خدمت شما استفاده می کنند؟

مشتریان ما از خدمات ویدئویی ما در فرمت های مختلف برای رسانه های آنلاین استفاده می کنند. این ویدئوها برای ارتباط و برنامه های آنلاین و اطلاع رسانی به مشتریان نهایی استفاده کاربرد دارند.

 

مشتریان شما نیاز دارند که در رابطه با محصولات و نحوه استفاده از آن ها چه چیزهایی را بدانند؟

مشتریان ما نیاز دارند تا بدانند: چگونه از ویدئوهای تبلیغاتی در بازاریابی استفاده کنند. این موضوع شامل مواردی از جمله: چگونه ویدئو آنلاین را ترویج دهید، چگونه ضریب نفوذ آن را بررسی کنند، چگونه موضوعی را برای ویدئوهای بازاریابی بهره ور تولید کنند و …

 

منفعت و مزایای اصلی محصول شما برای مشتری چیست؟

مشتری ما نیاز دارد تا بداند که چرا محصول ما را به جای محصول رقیب خریداری کند. شما باید مزایای محصولات خود را نسبت به رقبا شرح دهید.

 

کسب و کار مشتری شما (در محصولات B2B) چه نیازی به محصول و خدمت شما دارد؟

با توجه به محصول ما که تولید ویدئوهای بازاریابی است، مشتری ما به پشتیبانی ما نیاز دارد تا رتبه خود را در وب سایت ها بهبود بخشد (SEO)، فروش خود را افزایش دهد و …

برای استفاده از خدمات ما، مشتری باید حداقل اطلاعاتی در رابطه با فرمت های ویدئو، موضوع انتخابی و… داشته باشد. با استفاده از بازاریابی محتوا می توانیم اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ایشان قرار دهیم تا از خدمات و محصولات ما به خوبی استفاده کند. به طور همزمان خود را به عنوان متخصص در فضای اینترنتی معرفی می کنیم.

وب سایت کانتنتولوژی

www.contentology.ir

www.mehroz.ir

کانتنتولوژی در شبکه های اجتماعی

@contentology.ir

@contentology_ir

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =